Mojca Bitenc Križaj

 

#027

Rada igram like, ki malo trpijo ali celo umrejo




 
Foto: Matej Povše

Foto: Matej Povše

 

Ni jasno, kaj so si tistega dne mislili sosedi, ampak bilo nama je po pravici povedano vseeno. Po tihem sva si mogoče celo želeli, da bi bila izolacija v bloku bolj slaba.

Če sobo napolni tako izjemen glas, ki je sicer natreniran za operni oder, ni razloga, da ga ne bi delili še s kom. Zakaj bi imeli kurjo polt samo midve? Sploh pa so med snemanjem pogovora preživeli vsi kozarci.

Strašno huda Mojca Bitenc Križaj zatrjuje, da s svojim sopranom ni še nikdar povzročila kakšne škode. Ne na stvareh in ne na ljudeh. Če bi jo, pa bi se gotovo hitro znašla.

Ne nazadnje je dokončala študij medicine in dobro pozna mehaniko svojih glasilk. Ve pa tudi, da bolj kot kar koli drugega pri ljudeh njeno petje zbuja ugodje.

Tudi njej ga je, zato je svojo belo zdravniško haljo medtem že pospravila v omaro, ordinacijsko sobo zamenjala za operni oder, stetoskop pa za mikrofon.  

Morda ste (za) Mojco že slišali, če še ne, pa nedvomno še boste. Takšne so prerokbe nemalo glasbenih kritikov, ki so se z njo že seznanili na odrih.

Na njih se sama počuti izjemno domače, čeprav pravi, da nihče v družini nima posebnega smisla za petje. No, menda je dedek lepo pel, to je pa tudi vse.

A Mojca je vedno rada pela in to jo je tudi gnalo naprej med študijem medicine, saj se je sočasno odločila še za študij petja. Magisterij je opravila z oceno summa cum laude, nato pa se je izobraževala še na zagrebški akademiji za glasbo.

Kljub mladosti je že dobro zasidrana na opernih odrih in v likih, v katere se prelevi. Bila je Evridika (Orfej in Evridika) in Tatjana (Jevgenij Onjegin), grofica Almaviva (Figarova svatba), donna Anna (Don Giovanni), Violeta (Traviata), Liu (Turandot), Michaela (Carmen) in Marinka (Prodana nevesta).

Prav lahko se zgodi, da v enem tednu skoči v štiri različne vloge, pa še vedno kar dobro ve, kje se jo glava drži.

Med vsemi njeninimi obveznostmi sva jo izkoristili tudi midve. Malo zase, predvsem pa zato, da se z njo lahko zdaj seznanite še vi.

V 4. epizodi Strašno hudih si damo opraviti s kondicijskimi pripravami za treniranje glasu, plezanju po dvajsetmetrski sceni in krvavih kolenih.

Če bi si radi kar takoj privoščili malo kurje polti, pa se ustavite nekje okrog 18 minute.

Naslednjič se potapljamo, čeprav brez plavuti in šnorkla ter tudi brez kopalk. Gremo v globino med črke, besede, povedi in strašno hude knjige.


Vsebina je nastala v okviru projekta, ki ga vodi Oštro in podpira Ministrstvo za kulturo.